l

پرینت سه بعدی EBM  توسط شرکت ARCAM AB  به عنوان یک فناوری تولید افزودنی  در اوایل قرن ۲۱ اختراع شد. EBM مانند روش SLM  که قبلا گفته شد یک روش چاپ سه بعدی  است که دارای روش فنی ترکیب پودر فلزی است. EBM  از پرتو الکترونی در چاپ خود استفاده می کند اما SLM  از پرتو لیزر با قدرت بسیار بالا که عملا منبعی برای قدرتش محسوب می شود برای در کنار هم گذاشتن لایه ها استفاده می کند. تفاوت روش SLM با EBM در این است.بقیه پردازش چاپ بسیار شبیه به هم عمل می کند.

مواد اولیه ای که در فناوری EBM برای ساخت مدل ۳ بعدی قطعه استفاده می شود پودر فلز مرغوب است که به شکل لایه لایه قرار گرفته و مدل را می سازد. با استفاده از نرم افزار است که هم عملیات کنترل  بر روی پرتوهای الکترونیکی انجام می شود و هم پردازش لایه لایه کردن قطعه ها در آن صورت می گیرد.

فناوری EBM در شرایط گرمایی بسیار در درجه ی ۱۰۰۰ سانتی گراد و حتی بالاتر بر خلاف SLS پودرهای فلزی را کاملا ذوب می کند.

از معایب روش EBM می توان به این اشاره کرد که نسبت به روش SLS کمی کند و حدودا گران است و همچنین در دسترس بودن  مواد اولیه آن نسبت به SLS کمتر است.

با این که هنوزم در برخی پردازش هاسی تولید در صنایع از روش EBM استفاده می شود اما انسبت به پرینترهای دیگر از آن استقبال کمتری شده است.

در روش EBM برای کاربرد تجاری  اینکونل ۶۲۵ و تیتانیوم خالص، Inconel 718  استفاده می شود مواد مرسومی هستند که از آن استفاده می شود.

EBM  مانند فناروی SLS در صنعت هوافضا و ایمپلنت های پزشکی  استفاده می شود.

 

Printer EBM

پرینت 3 بعدی
پرینت 3 بعدی
ما ایده های شما را سریع تر از رسم روی کاغذ به واقعیتی ملموس مبدل می کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *